Obóz zimowy w Piwnicznej-Zdroju

Obóz zimowy w Piwnicznej-Zdroju

Jesteśmy po zimowym obozie terapeutyczno-sportowym dla młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych z Supraśla, Białowieży i Krasnego. Bycie na obozie all time z podopiecznymi to fantastyczny moment poznawania ich w różnych sytuacjach. To był intensywny tydzień zimowisk, m.in. z warsztatami psychologicznymi oraz Akademią Młodych Finansistów.

Wyjazd w góry w trakcie ferii zimowych to zawsze dobra przygoda, która pomaga budować relacje. Gdy z mroźnej pogody wejdziemy do hotelu, to ogrzewamy się w emocjach grupy. Pogoda zdaje się sprzyjać tworzeniu więzi – im niżej słupek rtęci w termometrze, tym silniejsze poczucie wspólnoty i atmosfera zaufania w azylu.

Warsztat do warsztatu, a będzie kokosza

Obóz to przede wszystkim szansa na rozwój osobisty i indywidualną pracę z młodzieżą. Mieszanka charakterów i osobowości tylko utwierdza w przekonaniu, że wsparcie idzie we właściwym kierunku. Mamy do czynienia z pięknymi młodymi ludźmi – ze wszystkimi swoimi wadami i zaletami – którzy idą w życiu pod trochę wyższą górę niż ich rówieśnicy. Dlatego nie zaszkodzi, jeśli czasem podeprą się na fundacyjnym ramieniu.

Na pewno pomocą sięgającą do głębokich problemów, były warsztaty psychologiczne. Początkowo spotkały się z chłodnym przyjęciem ze strony uczestników. Nic dziwnego, w końcu unikanie bólu to podstawowy odruch, sprawdzający się na równi dla psyche i somy. To praca do wykonania – i jak każda praca musi dokonywać się na drodze wytężonego wysiłku. Jak przy dobrze ulokowanej inwestycji, także tutaj koszty na starcie procentują dodatnim kapitałem emocjonalnym. Nie tylko nauczyliśmy się bliżej przypatrywać własnym uczuciom i robić porządek we własnym wnętrzu, ale także rozpoznawać oraz zarządzać złością w sposób konstruktywny. W rezultacie nie tylko wzrosła asertywność uczestników, ale jeszcze bardziej się zaprzyjaźnili: wewnątrz grupy i sami ze sobą.

Emocje zostały wyzwolone nie tylko podczas introspektywnych poszukiwań, ale także w dyskusji o finansach. Pieniądz zawsze kręci kołowrotkiem oczekiwań, marzeń i ambicji – również w pozytywnym sensie. Dla nas przeprowadzenie warsztatów w ramach Akademii Młodych Finansistów oraz jednostki projektowej Junior Project Manager to niezwykle ważne wsparcie misji fundacji: dostarczanie młodzieży narzędzi do samodzielności. Dzięki wspólnym wysiłkom podopieczni zyskali kwalifikacje zawodowe, umiejętność oszczędzania (lub szerzej – zarządzania budżetem) oraz przygotowywali się do odpowiedzialnej dorosłości. Tematy niektórych szkoleń, pozwalające lepiej zrozumieć instrumenty finansowe (kredyty, negocjacje z bankami) lub motywować do pracy na własną konsumpcję, przydałyby się z pewnością także niejednemu dorosłemu.

Jak przenosić góry?

Wiara w siebie (wymieszana w odpowiednich proporcjach z odpowiedzialnością) pozwala przenosić Pieniny. Obóz w Piwnicznej-Zdroju to w końcu także wyzwania sportowe! W ciągu tygodnia zaliczyliśmy wycieczki piesze (no, właściwie to pieszo-wyciągowe) na Jaworzynę oraz do Wązwozu Homole. Nie obyło się bez motoryzacyjnych trudności typowych dla zimy w górach (ledwie odkopaliśmy naszego busa). Poza tym mieliśmy okazję pozjeżdżać na nartach oraz wprawiać się w łyżwiarstwie. Szczególnie ta druga dyscyplina miała swój wymiar integracyjny, kiedy przełamywać strach uczyli się także dorośli – przy wsparciu całej grupy. Organizowanie olimpiady zimowej we własnym gronie to unikatowa szansa na wyzwania niedostępne naszej codzienności. Ruszyć slalomem wzdłuż stoku – takie wspomnienie będzie owiewało nasze poranki w szkole i pracy jeszcze przez długi czas.

Poza tym mieliśmy okazję uczestniczyć w wydarzeniach o charakterze integracyjnym i rozrywkowym – już w ogrzewanych czterech ścianach. Wśród zajęć znalazło się miejsce dla warsztatów z wypieku pizzy. Natomiast sportowych wrażeń w kostiumach kąpielowych zamiast kombinezonów narciarskich dostarczyły też wizyty na basenie.

Za nami tydzień pełen prostodusznych jakości. Bo jak zapamiętamy wyjazd do Piwnicznej-Zdroju? Zanim przypomnimy sobie szczegóły zarządzania czy negocjacji finansowych, to wspomnimy śmieszne sytuacje i ducha zgranej grupy. Było sympatycznie, zbudowaliśmy świetną atmosferę wzajemnej życzliwości. Mimo srogiej zimy, wytworzyliśmy mnóstwo ciepła [emocjonalnego]. 

Dziś, po obozie, działamy nad kontynuacją wypracowanych ścieżek, proponując indywidualne wsparcie (np. psychoterapię lub stypendia). W obozie wzięło udział 17 podopiecznych. Najpewniej spotkamy się wszyscy znów na interdyscyplinarnym obozie letnim!

 
Nowe logo i identyfikacja FDI

Nowe logo i identyfikacja FDI

Fundacja Dobrych Inicjatyw zmienia identyfikację wizualną! Od dziś będziemy komunikować się z darczyńcami, wolontariuszami i beneficjentami z jeszcze większą dynamiką oraz lepszą energią – których emanacje można znaleźć właśnie w kolorach, kształtach i krojach użytych w nowym znaku organizacji.

Bodźcem zmiany było rozpoznanie problemu w badaniu jakościowym. Dotychczasowa identyfikacja wizualna Fundacji Dobrych Inicjatyw kojarzyła się odbiorcom za bardzo technicznie, jak przynależna do instytucji naukowej lub placówki medycznej. Tymczasem organizacja działa blisko człowieka i emocji – a jej ambicją pozostaje wyrażanie tegoż w wizualnych kontekstach aktywności. 

Początek procesu to samoidentyfikacja. FDI rozpoznała w sobie archetypy: Towarzysza, Bohatera i Mędrca. Współtworzący organizację myślą o swoim ciele wspólnotowym jako mocno stąpającym po ziemi i z empatią tworzącym wspólnotę. Ale charakterystyka zawiera też dane posiłkowe: osoby nieustępliwej, nastawionej na działanie, kompetentnej, ceniącej ponad wszystko rzetelną wiedzę, pragnącą zrozumieć świat i podzielić się swoimi odkryciami z innymi. Zarząd i pracownicy fundacji chcą, aby wszystkie te cechy były wyrażane przez nową identyfikację wizualną, a w szczególności – logo.

Projektantką nowej identyfikacji i znaku jest Paula Błaszczyk-Owczarek, graficzka i ilustratorka, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi. Paula przekształciła wolę fundatorów w jakości wizualne, tworząc typograficzne przedstawienie odwagi i konsekwentnego dążenia do budowania wspólnoty. Trójkolorowy sygnet z geometryzującym liternictwem to zmiana energii. W końcu organizacja to nie siedzący za biurkiem urzędnik, ale pełen życia i chęci działania społecznik. To pole twórczej konfrontacji różnych aspektów osobowości (podyktowanych przez archetypy). Dynamika, która napędza każdy dzień pracy na rzecz dzieci i młodzieży w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

 
Kto zwyciężył w 6. finale Choinki?

Kto zwyciężył w 6. finale Choinki?

Za nami 6. finał akcji #ChoinkaDobrychSerc. Wygrała solidarność społeczna! Spotkanie było emocjonujące, mimo że wszyscy – wolontariusze, organizatorzy, podopieczni fundacji – grali do jednej bramki. Jaki był ostateczny wynik? 439 prezentów!

Rozgrywki, w których biorą udział same Dobre Serca, nie wymagają arbitra, by stosować zasady fair play. Nie trzeba było ściągać z mundialu Szymona Marciniaka – bo każdy wiedział, co znaczy duch drużyny. Wspólnymi siłami zorganizowaliśmy wydarzenie dla dzieci i młodzieży w instytucjonalnej pieczy zastępczej. Czy wstyd przyznać, że sami bawiliśmy się przy tym naprawdę świątecznie? Wierzymy, że nie – tym bardziej, że kolektywne doświadczanie buduje wspólnotę naprawdę skutecznie. Temat tegorocznego finału (czyli sport) pozwolił w dwójnasób zrozumieć cenne duchowe zasoby, jakimi dysponujemy.

1:0, wynik otwierają dzieci

Wiadomo, że gra cała drużyna, ale bardzo trudno jest poradzić sobie bez gwiazd. Na szczycie #ChoinkiDobrychSerc znajdują się wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych. Podczas 6. finału mieliśmy przyjemność gościć ponad dwustu reprezentantów, którzy przyjechali z Łukowa, Stoczka Łukowskiego, Białowieży, Zambrowa, Pasłęka, Zielonki Pasłęckiej, Kisielan, Supraśla, Golubia-Dobrzynia, Wielgiego, Krasnego, Małachowa i Warszawy.

Tak mocne zgrupowanie musiało dostarczyć emocji podczas choinkowych zawodów sportowych, m.in. w ping-ponga w rękawicach narciarskich lub mini-hokeja. Na podium mogły stanąć tylko 3 drużyny, ale rywalizacja nie pokonała ducha świąt. Wszyscy uczestnicy wygrali przede wszystkim życzliwością i humorem. Sport skutecznie rozładowuje napięcie, dzięki czemu łatwiej było znieść chwile oczekiwania na Świętego Mikołaja, który powoli powoził saniami, by nie upuścić żadnego z 439 prezentów.

Jako kibice i organizatorzy (w jednym) jesteśmy szczęśliwi, że mogliśmy wspólnie spędzić czas wśród tylu dobrych serc. Odnaleźć inspiracje, energię do działania, przypomnieć sobie po raz kolejny o powodach naszej pracy przez cały rok – powodach, które iskrzą talentami, wrażliwością, pomysłowością i serdecznością jak najjaśniejsze gwiazdy.

Wolontariusze podwyższają na 2:0

Laga wprost do napastnika to często krytykowana taktyka – dlatego zawsze warto opierać swoją grę na wartościowych pomocnikach. #ChoinkaDobrychSerc nie mogłaby się odbyć bez wsparcia ze strony wolontariuszy. Rekrutowani zarówno w postępowaniu indywidualnym przez łowców talentów, jak i w ramach wolontariatu pracowniczego, spisali się na medal. Wspaniale, że udało nam się zbudować zespół, który działa równocześnie w tak różnych obszarach i jest w stanie dokonywać jakościowych zmian. Pomoc przyszła z artystycznej flanki (muzyka i fotografia), ale też  organizowała środek pola w strefie pierników i w cateringu.

Funkcje były tak różnorodne, że żaden komentator nie da rady w trakcie jednego spotkania wymienić wszystkich, którzy przyczynili się do wygrania tego finału. Jednak wszystkim należą się ogromne podziękowania!

Partnerzy huknęli z dystansu!

Choć przez cały rok utrzymujemy posiadanie piłki, to żadna świąteczna sztuczka nie udałaby się bez wsparcia partnerów. Podczas akcji #ChoinkaDobrychSerc bramkostrzelne firmy zbliżyły się do nas i pomogły nastrzelać goli. Akademia Wychowania Fizycznego im. J. Piłsudskiego w Warszawie objęła wydarzenie patronatem honorowym i przywołała sportowego ducha. Warszawskie Centrum EXPO XXI jako kluczowy partner po raz kolejny udostępniło przestrzeń eventową. LOTTE Wedel, Hotele Warszawskie Ibis Family, Lenovo Technology B.V., Colgate-Palmolive, Société Générale S. A., Linklaters, JACOBS, Mattel, Asbud Group, MoneyGram, Piekarnie Lubaszka, Putka i Lasy Państwowe – wszyscy zadbali o każdy najmniejszy szczegół: od oświetlenia po bułki słodkie, od wyjątkowego tortu (wykonanego przez Maestro Czekolady Janusza Profusa i Joannę Klimas-Profus) do 5 pachnących lasem choinek!

I choć w Fundacji Dobrych Inicjatyw staramy się unikać stadionowych reflektorów, oddając jak najwięcej pola pozostałym uczestnikom, to musimy powiedzieć jedno: bardzo, bardzo miło jest być trenerem w takich okolicznościach i z takimi ludźmi dookoła!

 
Mistrzostwa Świata w Pakowaniu Prezentów

Mistrzostwa Świata w Pakowaniu Prezentów

Jesteśmy w połowie trwania akcji #ChoinkaDobrychSerc, ale nie schodzimy do szatni. Wspólnym wysiłkiem udało znaleźć się darczyńców dla wszystkich 434 listów wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych. Wygląda na to, że Mikołaj nastrzela w tym roku mnóstwo pięknych bramek!

#ChoinkaDobrychSerc – organizowana przez Fundację Dobrych Inicjatyw co roku – stawia sobie za cel spełnienie świątecznych marzeń osób objętych zinstytucjonalizowaną pieczą zastępczą. Dzieciaki piszą listy do Mikołajów i składają na ręce fundacji, która szuka świętych po całym Biegunie Północnym. W tegorocznej edycji udało się znaleźć setki ludzi dobrych serc, rekrutowanych z firm i wśród darczyńców indywidualnych, którzy zrealizują wszystkie prośby podopiecznych z placówek. Dzięki temu jest szansa, że nie utrwali się w nich poczucie, że społeczeństwo stoi odwrócone do nich plecami. Bo mogą mieć udane Święta i sięgać po marzenia!

Święta na medal

Marzycielstwo rzeczywiście jest w akcji choinkowej ważne. Tym bardziej, że w tym roku spaja ją wspólny temat: sport. A co, jeśli właśnie nie zmagania sportowe, pozwala nam wciąż wierzyć w awans społeczny oparty na talencie? Dlatego realizacja prezentów dla dzieciaków może być nie tylko szansą na Boże Narodzenie z uśmiechem na twarzach, ale również motywacją do wysiłków i motorem napędowym przyszłych karier. 

W Fundacji Dobrych Inicjatyw staramy się dać dobry przykład i już rozpoczęliśmy Mistrzostwa Świata w Pakowaniu Prezentów. Wspólnymi siłami składamy podarunki, które trafią do rąk – kto wie? − przyszłych Robertów Lewandowskich czy Justyn Kowalczyk. W odróżnieniu od równoległej imprezy w Katarze, nasza ma jednoznacznie etyczny kurs, a wszyscy uczestnicy grają fair play. Na dodatek wspiera nas Akademia Wychowania Fizycznego im. J. Piłsudskiego w Warszawie, która objęła akcję patronatem honorowym.

Gwiazda na szczycie – finał #ChoinkiDobrychSerc

Na zmianę wielkimi skokami i sprintem zbliża się też wielki finał akcji. 19 grudnia w warszawskim EXPO XXI lokalizacji naszego głównego partnera odbędzie się wydarzenie podsumowujące #ChoinkęDobrychSerc. Będzie to okazja do spotkań: sponsorów z beneficjentami, członków FDI z wolontariuszami. Nie zabraknie również sportowych emocji! Choinkowe konkurencje zostały skonstruowane przez dowcipnego Mikołaja, który zachęca do oglądania m.in zawodów w ping-ponga rozgrywanego w rękawicach narciarskich. Oczywiście podczas finału czeka nas też najważniejsze − rozdawanie prezentów!Finał to bardzo duże przedsięwzięcie logistyczne i organizacyjne. Będziemy gościć ponad 300 wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz przedstawicieli partnerów. Z kolei wartość prezentów z tegorocznej edycji akcji przekroczy 90 tys. zł. Dlatego wciąż zachęcamy do wsparcia. Spróbuj wejść przez komin dobrych inicjatyw i zostań sponsorem #ChoinkiDobrychSerc!

PARTNERZY AKCJI

Partnerem Głównym akcji jest Warszawskie Centrum EXPO XXI:

​Warszawskie Centrum EXPO XXI

Patronat Honorowy nad wydarzeniem sprawuje Akademia Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie:

AWF Warszawa
 
#PaczkaDlaSeniora vol. 8. Święta już dostarczono!

#PaczkaDlaSeniora vol. 8. Święta już dostarczono!

8. edycja akcji #PaczkaDlaSeniora dobiega końca. Choć na palecie emocji pojawia się satysfakcja z pobitych rekordów i sprawnej organizacji, to najważniejsze pozostają oczywiście relacje. Rękoma wolontariuszy przekazaliśmy 450 paczek z artykułami codziennego użytku – i wierzymy, że pomogą seniorom w przygotowaniach do Świąt.

#PaczkaDlaSeniora to perła w koronie działań dobroczynnych, bo więzami wsparcia łączy dwie grupy wrażliwe społecznie: osoby starsze i wychowanków_ki zinstytucjonalizowanej pieczy zastępczej. W Fundacji Dobrych Inicjatyw staramy się dobrze zdefiniować oba te obszary społeczne, ale w przypadku świątecznej akcji najważniejsza jest po prostu znajomość beneficjentów – każdego z osobna. Dzięki temu wiemy, jak wiele mogą dać sobie wzajemnie, uczestnicząc w bezcennej wymianie emocji, doświadczenia, wrażliwości i nadziei.

Świąteczna akcja dla seniorów ma jednak także swój szczegółowo policzalny rewers; materialny fundament, na którym budowane są relacje. To m.in. wartość paczki z artykułami codziennego użytku (w tym spożywczymi), która w tym roku osiągnęła poziom 211,67 zł (czyli w sumie prawie 100 tys. zł dla wszystkich darów przekazanych w ramach akcji).

Cel jest jeden, sektory są trzy

Trochę jak w piłce nożnej według filozofii Kazimierza Górskiego, nieskomplikowane zasady stwarzają pozory łatwej realizacji. Tymczasem #PaczkaDlaSeniora wymaga ponad 400h poświęconych na samą koordynację wolontariatu, do czego dochodzi jeszcze przecież czas i praca poświęcone na pakowanie. A wcześniej także niezliczone wysiłki, by zbudować sieć relacji umożliwiającą sprawną finalizację akcji. 

Wygląda na to, że w rzeczywistości #PaczkaDlaSeniora to jednak aż kilkanaście etatów  (roboczogodzin) realizowane przez nieduży zespół po to, by 3 sektory grały do jednej bramki i odniosły zwycięstwo. Na flance mamy tu sektor instytucji publicznych, który dostarcza wiedzę i rozpoznaje potrzeby; reprezentowany przede wszystkim przez lokalne Ośrodki Pomocy Społecznej z relacjami z FDI. Za to na pomocy rozgrywa biznes. W tym roku w akcję zaangażowało się 12 firm: Orbis S.A., Colgate, Wedel, Societe Generale, Linklaters, Lenovo, Bielenda, Dr Irena Eris, Dr Gerard, Many Mornings, Fundacja Serduszko Dla Dzieci i DSV Road Sp. z o.o.  Wymienione podmioty przekazały darowizny, a niektóre z nich zaangażowały także mechanizm wolontariatu pracowniczego.

No i wreszcie bramkostrzelna Fundacja wraz ze skupioną wokół siebie społecznością wolontariuszy. Najważniejsi są ludzie – to nie ulega wątpliwości. Dlatego jesteśmy tak szczęśliwi, że w dystrybucji 454 paczek do seniorów pomagali wolontariusze z 6 placówek opiekuńczo-wychowacznych. A także wszyscy ludzie dobrych serc zorganizowani w ramach wolontariatu pracowniczego. Dzięki nim realizowany projekt buduje małe społeczne ekosystemy wokół naszych beneficjentów.

Pieniądze vs. więzi społeczne

I gdy zastanawiamy się, jaki budulec przede wszystkim tworzy strukturę akcji #PaczkaDlaSeniora – pieniądze czy relacje – zawsze dochodzimy do wniosku, że bez jednego niemożliwe jest drugie. Dlatego doceniamy wsparcie od darczyńców indywidualnych i firm, spośród których hojnością wykazały się m.in. Hotele Warszawskie (Ibis Familie, Sofitel, Novotel, Mercure), przekazując 22 tys. zł (uzyskawszy tytuł Partnera Głównego). Dzięki temu mogliśmy zorganizować niezwykłe spotkania, polegające na wspólnym pakowaniu paczek. W tym roku padł rekord w ilości takich zebrań wolontariackich – mieliśmy więc jeszcze więcej możliwości, by rozmawiać (i planować kolejne edycje). 

Do tej pory odbyło się już 8 edycji akcji #PaczkaDlaSeniora. Łącznie wspólnie zorganizowaliśmy wsparcie dla osób starszych o wartości 423 435,45 zł. Z roku na rok skala jest coraz większa. Na czym korzysta także Fundacja Dobrych Inicjatyw, bo na takim poczuciu dumy z pracy (swojej i wolontariuszy) można budować energię do działania przez cały rok!

 
Finał na medal! Akcja mikołajkowa dla dzieci z domów dziecka

Finał na medal! Akcja mikołajkowa dla dzieci z domów dziecka


Szukasz akcji społecznej, do której możesz włączyć swoich pracowników, angażując ich na rzecz wspierania innych? Włącz się do corocznej akcji Fundacji Dobrych Inicjatyw #ChoinkaDobrychSerc! Wesprzyj z nami podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych!

read more
 
PDS_Post_czy_wiesz_ze_FB

Ruszamy z 8. edycją Paczka dla Seniora

Nie ma na co czekać!

Ruszamy z kolejna edycją projektu #PaczkaDlaSeniora

 

W czerwcu przywoływaliśmy alarmujące dane o sytuacji polskich seniorów. Minęły 3 miesiące i mamy powody, by martwić się o nich jeszcze bardziej! Kiedy inflacja rozgościła się nad Wisłą

read more
 
743 wyprawki szkolne w 6. edycji akcji #NaDobryPoczątek

743 wyprawki szkolne w 6. edycji akcji #NaDobryPoczątek

#NaDobryPoczątek października – raportujemy, że od sierpnia do końca września wywołaliśmy więcej niż 700 uczniowskich uśmiechów dzięki wyprawkom szkolnym. Łącznie udało nam się zorganizować 743 wyprawki, które trafiły do naszych podopiecznych z placówek opiekuńczo-wychowawczych i do 300 uczniów z Ukrainy, do których dotarliśmy dzięki współpracującego z nami Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy.

CZAS TRWANIA AKCJI

Przez ponad miesiąc przekazywaliśmy plecaki wypełnione akcesoriami szkolnymi kolejnym grupom naszych beneficjentów. Zaczęliśmy już 29 lipca od grupy 41 dzieci z Ukrainy, przebywających na obozie harcerskim w Ocyplu, dzięki gościnności Szczepu 295 WDHiZ im. Szarych Szeregów. 

Szczep 295 WDHiZ im. Szarych Szeregów z Warszawy i 41 młodych ludzi z Ukrainy zaproszonych przez harcerzy na obóz wakacyjny

PARTNERZY AKCJI

Wszystkie plecaki z pełnym wyposażeniem przygotowaliśmy dzięki zbiórkom finansowym i rzeczowym prowadzonym w gronie zaprzyjaźnionych:
społecznie odpowiedzialnych sklepów z artykułami szkolnymi (LISTA z posta)
– parafii (Parafia Bogurodzicy Maryi na warszawskich Jelonkach i Ksiądz Łukasz Szlak),
– partnerskich firm, z którym współpracuje nasza Fundacja. Dziękujemy naszym biznesowym partnerom za energię włożoną w ten projekt – MoneyGram, Grupa Asbud, Nest Bank, LOTTE Wedel, Lenovo, Colgate-Palmolive, Linklaters, ITCARD, Jacobs, Société Générale. 

CZY WIECIE, ŻE…

Przy jednoczesnym realizowaniu bieżących obowiązków nasza – licząca 3 pracowników – Fundacja pakowałaby wyprawki ponad 2 tygodnie?

W CZYM POMOGLI NAM WOLONTARIUSZE?

W każdej z partnerskich firm pracuje osoba, której chęć pomagania powoduje, że nasza współpraca coraz bardziej się rozwija. Jeden sympatyczny społecznik o wielkim sercu zaraża kolejnych pracowników firmy, a pewnego dnia – wreszcie wszyscy spotykamy się, aby zakasać rękawy i razem zrobić coś ważnego.

We wszystkich wymienionych firmach przygotowane zostały zbiórki akcesoriów szkolnych, przez które nasze niewielkie biuro znów zamieniło się w magazyn. Tym razem w uporaniu się z biurem pełnym niezbędników szkolnych pomogli nam:

  1. WOLONTARIUSZE Z ASBUD GROUP

    🙋‍♂️🙋🏽🙋🙋🏻‍♀️ wolontariusze z Asbud Group – włącznie z prezesem Raiedem Tanousem

2. WOLONTARIUSZE Z MONEYGRAM

🙋‍♂️🙋🏽🙋🙋🏻‍♀️ wolontariusze z MoneyGram, którzy nie tylko pomogli nam spakować wyprawki, ale też pojechali z nami do placówek opiekuńczo-wychowawczych w Stoczku Łukowskim i Łukowie, aby osobiście poznać dzieci i młodzież. 

Wkrótce kolejna #EDupodróż do tej firmy, dzięki której nasi podopieczni zyskają nowe kompetencje, a wolontariusze z MoneyGram podzielą się swoimi umiejętnościami, aby zadbać o zwiększenie szans naszych podopiecznych na rynku pracy i pokazanie im, w jakim kierunku można się rozwijać, aby znaleźć dużych firmach.

Każde spotkanie z międzynarodowymi grupami wolontariuszy to także ważna lekcja o tym, jak ważna jest nauka języków obcych. Nasi podopieczni wyjeżdżają na obozy wakacyjne, ale zwykle są to polskie lokalizacje. My chcemy pokazać im, że świat stoi przed nimi otworem i zachęcamy do korzystania ze spotkań z przedstawicielami świata biznesu, którzy – widząc talenty tkwiące w wielu uczestnikach projektu #EDUpodróże, służą im prywatnymi radami i  podpowiadają, w czym mogą czuć się dobrze w przyszłości, jak Piotrkowi i Angelice.

#NADOBRYPOCZĄTEK W LICZBACH

Zobaczcie, ile rąk pomagało nam w przygotowaniu tegorocznej edycji projektu wyprawkowego! Oprócz ponad 743 uśmiechów dzieci z Polski i Ukrainy, które otrzymały wyprawki – powinniśmy dodać wszystkie uśmiechy wolontariuszy i osób, bez których nie udałoby nam się działać na taką skalę – uśmiechy byłyby wtedy liczone w tysiącach! W końcu nazywamy się Fundacja Dobrych Inicjatyw! :)

 
Kto dołączył do akcji organizowania wyprawek szkolnych FDI #NaDobryPoczątek?

Kto dołączył do akcji organizowania wyprawek szkolnych FDI #NaDobryPoczątek?

Najfajniejsze sklepy w Warszawie i okolicach! Po czym poznać najfajniejszy sklep? Po sercu właściciela! Sprawdźcie kto został partnerem naszej akcji organizowania wyprawek szkolnych #NaDobryPoczątek. Dzielce się namiarami na sklepy zaangażowane społecznie ze znajomymi!

Lista sklepów:

  • Sklep PAPIERNIK  – Warszawa, Ursynów – Al. Komisji Edukacji Narodowej 22,
  • Sklep KAJET:
    • Warszawa-Wesoła, ul. 1 Praskiego Pułku 13 A (link do fanpage’a sklepu w Wesołej)
    • Józefów, ul. Piłsudskiego 38a (link do fanpage’a sklepu w Józefowie)
  • Sklep BELFER  – Warszawa, Śródmieście – ul. Polna 10/14,
  • Sklep SKRZAT  – Warszawa, Praga Południe: al. J. Waszyngtona 22,
  • Sklep TULANDIA:
    • Warszawa, Praga Południe: ul. Bora Komorowskiego 37,
    • Warszawa, Bemowo: ul. Ciołka 15,
  • Sklep PANI KREDKA – Warszawa, Bródno, ul. Św. Wincentego 25,
  • Sklep ARTYKUŁY PLASTYCZNE LEGIONOWO – Legionowo, ul. Jagiellońska 9d, pawilon 8,
  • Sklep ZENIT S.C. – Warszawa, Mokotów, ul. Puławska 50,
  • Sklep DABCIO – Warszawa Mokotów, ul. Bluszczańska 76/lok 5.

🗺️ Mapa dojazdu

Jak wesprzeć akcję, który znajdziecie w sklepach z powyższej listy? Przeczytaj treść plakatu!

🖼️ Plakat