#PaczkaDlaSeniora vol. 8. Święta już dostarczono!

#PaczkaDlaSeniora vol. 8. Święta już dostarczono!

8. edycja akcji #PaczkaDlaSeniora dobiega końca. Choć na palecie emocji pojawia się satysfakcja z pobitych rekordów i sprawnej organizacji, to najważniejsze pozostają oczywiście relacje. Rękoma wolontariuszy przekazaliśmy 450 paczek z artykułami codziennego użytku – i wierzymy, że pomogą seniorom w przygotowaniach do Świąt.

#PaczkaDlaSeniora to perła w koronie działań dobroczynnych, bo więzami wsparcia łączy dwie grupy wrażliwe społecznie: osoby starsze i wychowanków_ki zinstytucjonalizowanej pieczy zastępczej. W Fundacji Dobrych Inicjatyw staramy się dobrze zdefiniować oba te obszary społeczne, ale w przypadku świątecznej akcji najważniejsza jest po prostu znajomość beneficjentów – każdego z osobna. Dzięki temu wiemy, jak wiele mogą dać sobie wzajemnie, uczestnicząc w bezcennej wymianie emocji, doświadczenia, wrażliwości i nadziei.

Świąteczna akcja dla seniorów ma jednak także swój szczegółowo policzalny rewers; materialny fundament, na którym budowane są relacje. To m.in. wartość paczki z artykułami codziennego użytku (w tym spożywczymi), która w tym roku osiągnęła poziom 211,67 zł (czyli w sumie prawie 100 tys. zł dla wszystkich darów przekazanych w ramach akcji).

Cel jest jeden, sektory są trzy

Trochę jak w piłce nożnej według filozofii Kazimierza Górskiego, nieskomplikowane zasady stwarzają pozory łatwej realizacji. Tymczasem #PaczkaDlaSeniora wymaga ponad 400h poświęconych na samą koordynację wolontariatu, do czego dochodzi jeszcze przecież czas i praca poświęcone na pakowanie. A wcześniej także niezliczone wysiłki, by zbudować sieć relacji umożliwiającą sprawną finalizację akcji. 

Wygląda na to, że w rzeczywistości #PaczkaDlaSeniora to jednak aż kilkanaście etatów  (roboczogodzin) realizowane przez nieduży zespół po to, by 3 sektory grały do jednej bramki i odniosły zwycięstwo. Na flance mamy tu sektor instytucji publicznych, który dostarcza wiedzę i rozpoznaje potrzeby; reprezentowany przede wszystkim przez lokalne Ośrodki Pomocy Społecznej z relacjami z FDI. Za to na pomocy rozgrywa biznes. W tym roku w akcję zaangażowało się 12 firm: Orbis S.A., Colgate, Wedel, Societe Generale, Linklaters, Lenovo, Bielenda, Dr Irena Eris, Dr Gerard, Many Mornings, Fundacja Serduszko Dla Dzieci i DSV Road Sp. z o.o.  Wymienione podmioty przekazały darowizny, a niektóre z nich zaangażowały także mechanizm wolontariatu pracowniczego.

No i wreszcie bramkostrzelna Fundacja wraz ze skupioną wokół siebie społecznością wolontariuszy. Najważniejsi są ludzie – to nie ulega wątpliwości. Dlatego jesteśmy tak szczęśliwi, że w dystrybucji 454 paczek do seniorów pomagali wolontariusze z 6 placówek opiekuńczo-wychowacznych. A także wszyscy ludzie dobrych serc zorganizowani w ramach wolontariatu pracowniczego. Dzięki nim realizowany projekt buduje małe społeczne ekosystemy wokół naszych beneficjentów.

Pieniądze vs. więzi społeczne

I gdy zastanawiamy się, jaki budulec przede wszystkim tworzy strukturę akcji #PaczkaDlaSeniora – pieniądze czy relacje – zawsze dochodzimy do wniosku, że bez jednego niemożliwe jest drugie. Dlatego doceniamy wsparcie od darczyńców indywidualnych i firm, spośród których hojnością wykazały się m.in. Hotele Warszawskie (Ibis Familie, Sofitel, Novotel, Mercure), przekazując 22 tys. zł (uzyskawszy tytuł Partnera Głównego). Dzięki temu mogliśmy zorganizować niezwykłe spotkania, polegające na wspólnym pakowaniu paczek. W tym roku padł rekord w ilości takich zebrań wolontariackich – mieliśmy więc jeszcze więcej możliwości, by rozmawiać (i planować kolejne edycje). 

Do tej pory odbyło się już 8 edycji akcji #PaczkaDlaSeniora. Łącznie wspólnie zorganizowaliśmy wsparcie dla osób starszych o wartości 423 435,45 zł. Z roku na rok skala jest coraz większa. Na czym korzysta także Fundacja Dobrych Inicjatyw, bo na takim poczuciu dumy z pracy (swojej i wolontariuszy) można budować energię do działania przez cały rok!

comment closed